Mire valók az off-page SEO eszközök?
A keresőoptimalizálás terén az on-page eszközök mellett rendkívül fontosak az off-page SEO eszközök is. Az alábbiakban éppen ezért ezzel a témával foglalkozunk részletesebben.
Mi is az off-page SEO?
Az off-page SEO-ra gyakran hivatkoznak off-site SEO-ként is. Az on-page esetében saját honlapunkat „tuningolhatjuk” belülről, meta leírások, belső linképítéssel, optimalizálással. Ezzel szemben az off-page SEO segítségével a saját weboldalunkon kívül eső tevékenységekkel javíthatjuk helyezésünket.
Lényegében ezen a téren a keresőmotorok azt vizsgálják, hogy weboldalunk a többi oldalról nézve mennyire népszerű. Ennek egyik legnagyobb fokmérője az oldalunkra mutató linkhálózat kiépítése.
Az off-page SEO tehát lényegét tekintve a megfelelő kapcsolati háló kiépítését szolgálja, hogy a virtuális térben dolgozó kereső robotok minél több úton elérhessenek hozzánk, így javítva a találati listában lévő helyezésünket. Természetesen egy profi szakember egy SEO tanácsadás során ezeket a jellemzőket is sikeresen felmérheti.
Linképítés
A legnagyobb fegyver tehát ezen a téren a linképítés, amelynek segítségével az adott oldalra mutató linkhálózat építhető ki. Azonban ahogy a belső tartalmak esetében, így itt is a minősége felülírja a mennyiséget. A keresőmotorok algoritmusai ugyanis ma már azt is képesek vizsgálni, hogy milyen minőségű oldalakról mutatnak a linkek oldalunkra.
Éppen ezért az sohasem lehet megoldás, hogy egy úgynevezett linkgyűjtő oldalról mutat jó pár link a mi oldalunkra. Ezen a téren inkább törekedni kell arra, hogy gyakran látogatott, minőségi oldalakról érkezzenek a weboldalunkra mutató linkek. Amennyiben ez megvalósul, akkor jóval nagyobb az esély arra, hogy kedvezőbb helyezést érhetünk el a keresések során is.
Minőségi tartalom
Természetesen itt is hangsúlyos szerepet kap a minőségi tartalom. Ezen a téren ez annyit tesz, hogy a ránk mutató link horgonyszövege mellett a kereső már a komplett szöveg minőségét is vizsgálja. Emiatt nem érdemes egy a témához nem kapcsolódó kulcsszóra építeni a linket, hiszen azt a keresőmotor is jó eséllyel figyelmen kívül hagyja.
Ezeken felül az off-page SEO esetében is több más eszköz is rendelkezésre áll (közösségi média, arculattervezés stb.), de kétségtelenül a minőségi linképítés az elsődleges a rangsorolás szempontjából.