KinoCafe.hu Zine

Sikeres marketing titka

Napjainkban Magyarországon a vállalkozások nagyrészét kis és középvállalkozások, azaz kkv-k teszik ki. Ha támad egy jó ötletünk, viszonylag könnyen, kis tőkével és rendkívül kedvező adózási feltételekkel el lehet indítani egy vállalkozást.

Ám ez még csak a kezdet. Hogyan maradjunk fent és hogyan maradjunk versenyképesek ezen a zsúfolt piacon? Itt jön képbe a marketing. Egy jó marketing kampánnyal könnyedén új szelet foghat vállalkozásunk és azon kaphatjuk magunkat, hogy az élre törünk, esetleg, hogy vállalkozásunk már nem is olyan kicsi-közepes, hanem igencsak nagy. Főleg, ha a linképítésről sem feledkezünk meg.

De mégis mi az a marketing?

A marketing segítségével megismerhetjük, elemezhetjük és csúnyán hangzik, de befolyásolhatjuk az embereket. Minden marketing óra legelső gondolata, hogy képezzünk célközönséget. Nincs olyan áru, vagy szolgáltatás, amit mindenkinek el lehet adni. Kell, hogy legyen egy konkrét embertípus, akit a fő célcsoportunknak nevezhetünk.

Ezenfelül szükséges egy jó megjelenés. Ki kell találnunk, hogy vállalkozásunk milyen színeket képviseljen, mi legyen a jelmondata, mi a legyen a missziója, mi legyen logója stb. Ezt hívjuk brand építésnek.

Ha ezzel végeztünk, gondolkozhatunk a nyilvános megjelenésen, azaz a kommunikációs csatornákon. A TV-ben, az interneten, a rádióban vagy újságban szeretnénk magunkat reklámozni? Ki kell találnunk, hogy melyik médiaforráson keresztül jutunk el leghatékonyabban a fő célcsoportunkhoz.

Ha úgy érezzük, valami mégsem az igazi, talán jobban szemügyre kell vennünk a piacot. Interjúkkal, kérdőívekkel megkérdezhetjük az embereket, hogy mi a véleményük a termékről/szolgáltatásról és a válaszokat kiértékelve tisztább képet kaphatunk, hogy milyen lépéseket is tegyünk. Az itt felsoroltokat csupán töredékét képezik a teljes marketing mezőjének, de már ennyiből is tisztán láthatjuk, mennyire összetett és komplex terület is ez.