
Környezetvédelmi díjat érintő zöldmosás vádak robbantak ki
A Dr Bronner’s, az Egyesült Államokban működő, természetes szappanokat és bőrápoló termékeket gyártó cég, nemrégiben éles kritikát fogalmazott meg a B Corp tanúsítványról. A vállalat vezetése úgy véli, hogy a B Corp rendszer túl sok multinacionális céget engedett be, ami aláássa a tanúsítvány valódi értelmét és célját. A B Corp, vagyis a „Benefit Corporation” egy olyan vállalati forma, amelynek célja, hogy a profit mellett a társadalmi és környezeti felelősségvállalást is figyelembe vegye. A Dr Bronner’s véleménye szerint a jelenlegi állapot nemcsak hogy elhódítja a B Corp hitelességét, hanem hozzájárul a cégek közötti verseny torzulásához is.
A Dr Bronner’s az 1948 óta működő családi vállalkozás, amely híres a bio és fair trade alapanyagokból készült termékeiről. Az alapító, Emanuel Bronner, a környezeti és társadalmi igazságosságot hirdette, és a cég azóta is ezen elvek mentén működik. A B Corp tanúsítvány megszerzése számukra fontos lépés volt, hiszen ezzel is hangsúlyozhatták elkötelezettségüket a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás iránt. Azonban a cég vezetői úgy érzik, hogy az utóbbi időben a B Corp tanúsítvány iránti kereslet növekedésével párhuzamosan egyre több nagyvállalat kezdett el jelentkezni a tanúsítványért, ami komoly problémákat vet fel.
A Dr Bronner’s kritikája elsősorban arra irányul, hogy a B Corp tanúsítvány nemcsak a kisebb, fenntarthatóságra törekvő cégek számára elérhető, hanem a nagy multinacionális vállalatok is könnyedén megszerezhetik. Ez a helyzet arra vezethet, hogy a B Corp tanúsítvány elveszíti a jelentőségét, és a fogyasztók is elkezdik kétségbe vonni annak hitelességét. A Dr Bronner’s vezetése azt javasolja, hogy a B Corp rendszer szigorúbb kritériumokat állítson fel a tanúsítványra pályázó cégek számára. A cég úgy véli, hogy a cél nem csak a profitmaximalizálás, hanem a társadalmi és környezeti hatások figyelembevétele is.
* * *
Nézz körbe a Temu-n, amely az európai raktárai megnyitása után már nagyon gyorsan házhoz hozza a megrendelésed. Kattints erre a linkre: https://temu.to/m/uu4m9ar76ng és 35 000 Ft kuponcsomagot kapsz a Temu-n vagy add meg ezt a kupont: acj458943 a Temu alkalmazásban és kapsz 30% kedvezményt!!* * *
A B Corp tanúsítvány célja az, hogy ösztönözze a cégeket a társadalmi felelősségvállalásra, és hogy a vállalatok figyeljenek a környezeti fenntarthatóságra. Azonban, ha a rendszer nem képes megkülönböztetni a valóban elkötelezett cégeket a profitra törekvő multinacionális vállalatoktól, akkor a B Corp tanúsítvány értéke csökkenhet. A Dr Bronner’s vezetése hangsúlyozza, hogy a fenntartható fejlődéshez és a társadalmi felelősségvállaláshoz való valódi elkötelezettség nem csupán marketingfogás, hanem valódi érték, amelyet a vállalatoknak komolyan kell venniük.
A cég kritikája mellett fontos megjegyezni, hogy a B Corp tanúsítványt az Egyesült Államokon kívül is egyre többen keresik. Az ilyen típusú vállalatok iránti kereslet növekedése a fogyasztói tudatosság növekedésével párhuzamosan történik, amely a fenntartható és etikus termékek iránti keresletet tükrözi. A Dr Bronner’s elkötelezett amellett, hogy fenntartja a B Corp tanúsítványt, de azt szeretné, ha a rendszer valóban olyan cégeket támogatna, amelyek elkötelezettek a társadalmi és környezeti igazságosság iránt.
A vállalat vezetése bizakodó, hogy a B Corp rendszer reformja lehetővé teszi a valódi fenntarthatóságra törekvő cégek számára, hogy még inkább kiemelkedjenek a piacon. Az elkövetkező időszakban figyelemmel kísérik a B Corp rendszer változásait, és remélik, hogy a jövőben a tanúsítvány valóban a fenntarthatóság, a társadalmi felelősségvállalás és a valódi etikai elvek szimbóluma marad.

