Tech

Hogyan írjunk termékleírásokat?

A hivatalos termékleírások szigorúan megszabott szabályok szerint íródnak. Legtöbbször a formátum, karakterszám és kulcsszavak sorról sorra meg vannak határozva.

Az unalmas leírások és elcsépelt sablonok átvétele helyett próbáljuk közvetlenebb stílusban megszólítani a vásárlókat, hogy felkeltsük az érdeklődésüket. Nehéz kreatív szöveget kitalálni minden új termékhez, de a következő tanácsok segíthetnek feldobni az írásunkat.

Határozzuk meg a vevőkörünket

A tökéletes termékleírás receptje a vevőkör meghatározásával kezdődik. Kik azok kor, nem, foglalkozás, lakhely vagy családi állapot szerint, akiknek a leírást szánjuk? A leírásban kiemelt részletek alapján fogják eldönteni az emberek, hogy megéri-e megvásárolniuk a terméket.  

Hassunk a vásárlók érzelmeire

Gondolkodjunk a potenciális vásárlók szemszögéből. Az adott terméket úgy mutassuk be, mint egy megoldást a nehézségeik enyhítésére. Ha azt érzik, hogy a termék azt nyújtja, amit éppen keresnek, sokkal nagyobb eséllyel veszik meg, mintha nem tudnának a használatával azonosulni.

Ügyeljünk a közérthetőségre és az átláthatóságra

Ne ismétlődjön a termékleírásban a tartalom, és ne legyenek benne töltelékszavak. A lényeg, hogy akárki is olvassa az írásunkat, pontos információhoz jusson.

Áttekinthető formátumú legyen a leírásunk. Ne legyenek hosszú és tagolatlan szövegblokkok benne.   

Legyünk informatívak

Próbáljunk minél széleskörűbb leírással szolgálni az adott termék paramétereiről és előnyeiről. Amikor csak lehet, használjunk konkrét számadatokat. Az írás legyen alapos és tartalmas, de ne legyen terjengős.

Ha a termékre vonatkoztathatók, írjunk a garanciáról, kapacitásról és a biztonsági funkciókról. A vásárlókat érdeklik olyan szempontok is, hogy mennyire tartós a termék, milyen anyagból készült és mennyire könnyű karban tartani. 

Használjuk a keresőoptimalizálás lehetőségét

A keresőoptimalizálás lényege, hogy a keresők felismerjék az írásunkban a kulcsszavakat. Ezzel a keresési találatok sorrendjére hatást tudunk gyakorolni.

Megfelelő kulcsszavakat kell használnunk a címben és a leírásban ahhoz, hogy a keresők algoritmusai be tudják azonosítani az írásunk témáját.

Ügyeljünk arra, hogy a címet követő rövid jellemzésben is említsük a leginkább releváns kulcsszavakat. Ez az úgynevezett meta leírás, amiben a keresők kiemelik a kulcsszavakat a találatok megjelenítésénél. A kiemelés által a potenciális vásárlók könnyebben felfigyelhetnek a termékünkre.

A termékekhez mellékelt képek leírását is lássuk el kulcsszavakkal, de ne vigyük túlzásba. Annyit írjunk, ami tényleg vonatkozik az adott termékre. Egy oldalon belül mindig egy-két fő kulcsszóra alapozzunk. Ezeket sem szabad állandóan ismételgetni. A gyakran használt szavakra használjunk szinonimákat.  

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.