
Hogyan írjunk termékleírásokat?
A hivatalos termékleírások szigorúan megszabott szabályok szerint íródnak. Legtöbbször a formátum, karakterszám és kulcsszavak sorról sorra meg vannak határozva.
Az unalmas leírások és elcsépelt sablonok átvétele helyett próbáljuk közvetlenebb stílusban megszólítani a vásárlókat, hogy felkeltsük az érdeklődésüket. Nehéz kreatív szöveget kitalálni minden új termékhez, de a következő tanácsok segíthetnek feldobni az írásunkat.
Határozzuk meg a vevőkörünket
A tökéletes termékleírás receptje a vevőkör meghatározásával kezdődik. Kik azok kor, nem, foglalkozás, lakhely vagy családi állapot szerint, akiknek a leírást szánjuk? A leírásban kiemelt részletek alapján fogják eldönteni az emberek, hogy megéri-e megvásárolniuk a terméket.
Hassunk a vásárlók érzelmeire
Gondolkodjunk a potenciális vásárlók szemszögéből. Az adott terméket úgy mutassuk be, mint egy megoldást a nehézségeik enyhítésére. Ha azt érzik, hogy a termék azt nyújtja, amit éppen keresnek, sokkal nagyobb eséllyel veszik meg, mintha nem tudnának a használatával azonosulni.
Ügyeljünk a közérthetőségre és az átláthatóságra
Ne ismétlődjön a termékleírásban a tartalom, és ne legyenek benne töltelékszavak. A lényeg, hogy akárki is olvassa az írásunkat, pontos információhoz jusson.
Áttekinthető formátumú legyen a leírásunk. Ne legyenek hosszú és tagolatlan szövegblokkok benne.
* * *
Nézz körbe a Temu-n, amely az európai raktárai megnyitása után már nagyon gyorsan házhoz hozza a megrendelésed. Kattints erre a linkre: https://temu.to/m/uu4m9ar76ng és 35 000 Ft kuponcsomagot kapsz a Temu-n vagy add meg ezt a kupont: acj458943 a Temu alkalmazásban és kapsz 30% kedvezményt!!* * *
Legyünk informatívak
Próbáljunk minél széleskörűbb leírással szolgálni az adott termék paramétereiről és előnyeiről. Amikor csak lehet, használjunk konkrét számadatokat. Az írás legyen alapos és tartalmas, de ne legyen terjengős.
Ha a termékre vonatkoztathatók, írjunk a garanciáról, kapacitásról és a biztonsági funkciókról. A vásárlókat érdeklik olyan szempontok is, hogy mennyire tartós a termék, milyen anyagból készült és mennyire könnyű karban tartani.
Használjuk a keresőoptimalizálás lehetőségét
A keresőoptimalizálás lényege, hogy a keresők felismerjék az írásunkban a kulcsszavakat. Ezzel a keresési találatok sorrendjére hatást tudunk gyakorolni.
Megfelelő kulcsszavakat kell használnunk a címben és a leírásban ahhoz, hogy a keresők algoritmusai be tudják azonosítani az írásunk témáját.
Ügyeljünk arra, hogy a címet követő rövid jellemzésben is említsük a leginkább releváns kulcsszavakat. Ez az úgynevezett meta leírás, amiben a keresők kiemelik a kulcsszavakat a találatok megjelenítésénél. A kiemelés által a potenciális vásárlók könnyebben felfigyelhetnek a termékünkre.
A termékekhez mellékelt képek leírását is lássuk el kulcsszavakkal, de ne vigyük túlzásba. Annyit írjunk, ami tényleg vonatkozik az adott termékre. Egy oldalon belül mindig egy-két fő kulcsszóra alapozzunk. Ezeket sem szabad állandóan ismételgetni. A gyakran használt szavakra használjunk szinonimákat.

