Hírek,  Sport

Forradalom zajlik az indiai edzőiparban

Valószínű, hogy nem hallott még Tajvan Hong Fu Ipari Csoportjáról, pedig ha egy forgalmas utcán sétál, mégis találkozhat a termékeikkel. A Hong Fu a világ második legnagyobb edzőcipőgyártója, amely cipőket szállít olyan neves márkák számára, mint a Nike, Converse, Adidas és Puma. Évente körülbelül 200 millió pár sportcipőt gyárt, így amikor jelentős befektetést eszközölt India piacán, az iparág figyelmesen követte az eseményeket. A Hong Fu jelenleg egy hatalmas gyárat épít Panapakkamban, Tamil Nadu államban, India délkeleti részén. Amikor a gyár teljes kapacitással működni fog, ami várhatóan három-öt éven belül bekövetkezik, évi 25 millió pár cipőt fog gyártani, és akár 25 ezer munkavállalót is foglalkoztat majd.

A projektnek indiai partnerei is vannak, például Aqeel Panaruna, a Florence Shoe Company elnöke. Panaruna elmondta, hogy „a nemzetközi piac telített, és a Hong Fu új piacot keresett”. Hozzátette, hogy Indiában drasztikus növekedés tapasztalható a nem bőrből készült lábbelik iránt, ami hatalmas potenciállal bír. Az indiai kormány szintén elkötelezett az ilyen beruházások vonzása mellett, remélve, hogy ez javítja a lábbeligyártás színvonalát és növeli az exportot. Az iparág fellendítése érdekében tavaly augusztusban az Indiai Szabványügyi Hivatal (BIS) új minőségi előírásokat vezetett be minden Indiában forgalmazott cipőre vonatkozóan. Ezen előírások szerint például a használt anyagoknak teljesíteniük kell a szilárdsági és rugalmassági teszteket.

Sandeep Sharma, újságíró és a lábbeligyártás szakértője elmondta, hogy ezek a BIS szabványok igazából a piac megtisztításáról szólnak. „Túl sok alacsony minőségű termék árasztotta el a piacot, és a fogyasztóknak jobb minőségű termékekre van szükségük” – mondta. Ugyanakkor sok indiai ember nem tudja megfizetni a neves márkák cipőit. Az ő igényeiket egy hatalmas és bonyolult kis cipőgyártók hálózata szolgálja ki, amelyet nem szervezett szektornak neveznek. Ezeknek az olcsó termékeknek becslések szerint a teljes lábbelipiac kétharmadát teszik ki.

Ashok, aki nem kívánta megosztani a teljes nevét, a nem szervezett szektorhoz tartozik, és Agra körzetében található cipőgyártó üzemekkel rendelkezik. Ő úgy becsüli, hogy naponta 200 000 pár cipőt gyártanak hasonló üzemek Agra területén. „Sok fogyasztó, különösen a vidéki és alacsony jövedelmű városi területeken, inkább olcsó helyi lábbelit választ, mint a márkás lehetőségeket” – mondta. „Sok szervezett márka nehezen tudja bővíteni a kiskereskedelmi jelenlétét a fél-urbánus és vidéki területeken, mert mi szolgáljuk ki őket.”

* * *
Nézz körbe a Temu-n, amely az európai raktárai megnyitása után már nagyon gyorsan házhoz hozza a megrendelésed. Kattints erre a linkre: https://temu.to/m/uu4m9ar76ng és ‎35 000 Ft kuponcsomagot kapsz a Temu-n vagy add meg ezt a kupont: acj458943 a Temu alkalmazásban és kapsz 30% kedvezményt!!
* * *

De vajon hogyan érinti az új kormányzati szabványok az olyan gyártókat, mint Ashok? „Ez bonyolult” – mondja Sharma. „Azt hiszem, a kormány próbál egyensúlyt tartani. Nem zárhatják be az ezreket, akik kisvállalkozásokban dolgoznak, mert az gazdasági öngyilkosság lenne.” Sharma szerint a kormányzati intézkedések inkább egy sárgarépa és bot megközelítést követnek. „Nyomják a szabványokat, de programokat is indítanak a kisgyártók folyamatainak fejlesztésére.”

A nem szervezett szektor ismert arról is, hogy hamisított cipőket készít a nagy márkák nevében. Míg ezek a termékek népszerűek az indiai vásárlók körében, más országok régóta panaszkodnak a veszteségek miatt, amelyeket okoznak. Eközben új indiai cipőgyártók tűnnek fel, hogy kiszolgálják India növekvő középosztályát. Sabhib Agrawal próbálja felhívni a figyelmet a mezítlábas lábbelikre, amelyek készítői szerint egészségesek a lábnak, mivel elősegítik a természetes mozgást. Agrawal elmondta, hogy cége, a Zen Barefoot, szokatlan, mivel az indiai lábbeligyártás nagy része nem túl innovatív. „Nagyon kevesen vannak, akik hajlandóak időt és pénzt fektetni új technológiákba” – mondta.

A Comet nevű indiai vállalat próbál innoválni. Azt állítják, hogy ők az első hazai edzőcipőmárka, amely teljes mértékben birtokolja a gyártási folyamatot, a tervezéstől a gyártásig. „Ez a szintű ellenőrzés lehetővé teszi számunkra, hogy kísérletezzünk az anyagokkal, új formákat vezessünk be, és folyamatosan finomítsuk a kényelmet és a méretet a valódi visszajelzések alapján” – mondta a cég alapítója, Utkarsh Gupta. Hozzátette, hogy a Comet cipők alkalmazkodnak India éghajlatához és útviszonyaihoz.

Az iparági változások elkerülhetetlenek, Sharma szerint. „A piac határozottan el fog mozdulni. Látni fogjuk, hogy a nagyobb szereplők még nagyobbá válnak – ők rendelkeznek a pénzzel ahhoz, hogy gyorsan alkalmazkodjanak.” Azonban nem hiszi, hogy a kisebb gyártók teljesen eltűnnének. „A bölcsek megtalálják a saját piaci résüket.” Az indiai lábbelipar fejlődése reményeket ébreszt, de a nem szervezett szektor helyzete is fontos, hiszen ők biztosítják a megfizethető lehetőségeket a sokak számára.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cm2nplgm2kpo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük